maandag 13 februari 2012

Ergernis

Het moet me van het hart. Ik kan me heel hard ergeren aan officiƫle documenten waar fouten opduiken. Iedereen kan wel eens een foutje maken, tuurlijk! Maar in een tekst die de hele wereld te zien krijgt, zou het niet mogen.

M'n stokpaardje der ergernissen (naast de dt-fouten) is *tromgeroffel* een komma gebruiken aan het einde van een opsomming. Aaaagh, stop er toch mee! Leer de interpunctieregels...

Het is NIET: rokken, jurken, jassen,... maar WEL rokken, jurken, jassen...

Zo, dat is er ook weer uit!

2 opmerkingen:

  1. Ik kan me die ergernis helemaal indenken! Maar uiteindelijk zitten daar ook weer mensen achter en meestal geen professionals...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies! Mensen kunnen uiteraard fouten maken. Maar ik vraag me dan af waarom het niet snel even wordt nagelezen door een pro. Vaak is het antwoord natuurlijk: tijdsgebrek of geen budget.

    BeantwoordenVerwijderen